Jaka domena dla firmy

Domena internetowa to nic innego jak adres, pod którym znajdziemy w sieci witrynę firmową. Należy dodać, iż jest on unikalny, niepowtarzalny. Z tego względu warto zadbać o jak najbardziej atrakcyjny adres pod kątem marketingowym. Bezsprzecznie domena internetowa winna się odnosić do przedmiotu działalności firmy, najlepiej gdy powiela się z nazwą firmy. Wbrew pozorom nie jest to takie proste, na jakie wygląda. Nie można zapominać iż zakupu dokonujemy jedynie na określony czas, abonament wymaga odnowienia, przedłużenia. Jeżeli przeoczymy termin płatności może dojść do utraty domeny. Z uwagi na fakt iż na nic nam domena, gdy nie posiadamy hostingu i przeciwnie, większość firm hostingowych oferuje usługę pakietową złożoną z przestrzeni serwera oraz domeny internetowej. Jaka domena dla firmy okaże się tą najodpowiedniejszą?

Jaka domena dla firmy – Istotny wybór

Wybór domeny dla firmy jest niezmiernie ważną decyzją, która powinna być przemyślana w kontekście obecnej sytuacji firmy jak i jej przyszłego rozwoju. Bezwzględnie domena winna być adresem łatwym do zapamiętania, bezpośrednio kojarzonym z daną marką, firmą. Prostota domeny to klucz do sukcesu. Im jest ona krótsza, prostsza tym łatwiej jest adres taki wypromować. Warto podkreślić, że domena jest integralną częścią danych firmy, identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Wybierając domenę nie można zakładać, że się ją z czasem zmieni, gdyż zmiana jest możliwa, jednak niezwykle kosztowna, niekoniecznie w ujęciu materialnym. Podobnie jak logotyp, nazwa firmy, są to dane identyfikujące firmę.

Jeśli mamy problem z wyborem domeny możemy zawsze poradzić się ekspertów. Zwykle firmy zajmujące się tworzeniem stron www, marketingiem internetowym służą wsparciem w zakresie wyboru domeny i stworzenia unikalnej strategii marketingowej dla danej firmy w sieci. Doświadczenie dowodzi, iż najprostsze pomysły na domenę są najlepsze. Jeśli mamy wątpliwości, czy nasz wybór będzie właściwy możemy przeprowadzić szybki test w tym zakresie prosząc przypadkowe osoby o zapamiętanie danego adresu, jego zapisanie, powtórzenie itd. Jeśli adres zostanie przekręcony, zapomniany, zbyt trudny może wskazywać, ze nasz wybór nie jest trafiony.

Jaka domena dla firmy

Rodzaj domeny

Pomimo, iż domen zarejestrowanych w skali świata są miliony, wciąż jest bardzo rozległy wybór domen firmowych. Jeśli chodzi o wizytówki firmowe zwykle domenami są nazwy firm, będące zwykle nazwami własnymi. Jeżeli zaś chodzi o sklepy online wyróżnia się dwie strategie. Otóż poza opcją nazwania sklepu nazwą firmy często adresem sklepu online jest domena odnosząca się do asortymentu sklepu internetowego np. narzedzia24 czy dodomu.pl itd. Adresy te jednoznacznie wskazują co oferują. Ponadto są łatwe do skojarzenia i zapamiętania, bez konieczności zapamiętywania nazw firm, które sklepy tego typu prowadzą. Coraz więcej firm bazują na wielości domen, które kierują do jednego sklepu internetowego mimo wielu adresów.

Koszty domeny firmowej

Na wyborze domeny nie należy oszczędzać. Wybór rozszerzeń domeny jest bardzo duży. Do najpopularniejszych domen na polskim rynku należą te z końcówką pl. Jednak nie mając do dyspozycji takiego adresu nie jest złym wyborem domena z rozszerzeniem com lub eu. Również domeny regionalne to dobry pomysł dla firm lokalnych, działających wyłącznie regionalnie. Koszty utrzymania domeny rocznie mogą być bardzo różne. Co do zasady nie są wysokie, zwłaszcza gdy kupujemy domenę wraz z hostingiem z rynku tzw. pierwotnego. Znacząco inne sumy mogą wchodzić w grę gdy domenę odkupujemy od konkurencji, firm zajmujących się odsprzedażą czasową domen. Wówczas koszty mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w skali roku. Dobrym rozwiązaniem jest zakup kilku domen podobnych do siebie, nawet jeśli używać mamy zamiar tylko jednej. Eliminujemy wówczas możliwość działania konkurencji, czarnego PR itd.

Domena a SEO

Planując zakup domeny dla naszej witryny, sklepu internetowego nie można pomijać kwestii pozycjonowania w Internecie. Odpowiedni wybór domeny sprzyja lub wręcz utrudnia działania SEO. Stąd też warto wybierać adresy, które łatwo będzie wypozycjonować w Google, bowiem to podstawa w e-commerce.