Przegląd najważniejszych narzędzi SEO – Google Analytics

Jednym z najlepszych narzędzi do pozycjonowania stron jest Google Analytics. Dostarcza ono mnóstwo informacji o stronie, wskazuje jej mocne i słabe punkty, tym samym podpowiada co można zmienić, co poprawić by wypracować lepszą pozycję. Co do zasady Google Analytics służy rejestrowaniu statystyk strony i opracowywaniu raportów.

Sztuka pozycjonowania

Aby pozycjonowanie było efektywne winno być przemyślane. Nie mogą to być działania przypadkowe, intuicyjne a opierać się na konkretnych danych i wskazaniach. Najpierw zatem niezbędne jest pozyskanie i zebranie w całość określonych informacji, statystyk, które kolejno są poddawane analizie. Podstawowe informacje dostępne są automatycznie w WordPressie. Bardziej złożone znajdziemy w Google Analytics pod warunkiem iż skorzystamy z tego narzędzia. Bez wątpienia warto się nim zainteresować chociażby z ciekawości. Poprzez to narzędzie jesteśmy w  stanie zweryfikować czy wybór słów kluczowych był trafiony, na ile nasza strona jest popularna w poszczególnych krajach, częściach kraju, wśród jakich użytkowników itd.

Google Analytics a SEO

Chcąc zadbać o SEO witryny trudno wyobrazić sobie prace optymalizacyjne i pozycjonerskie bez Google Analitycs. To istna kopalnia wiedzy o witrynie. Wiedza ta pozwala dopracowywać na bieżąco stronę tak aby zyskiwała jak najwięcej czytelników i jednocześnie pozycję w Google. Narzędzie jest w pewnym zakresie darmowe. Chcąc korzystać z rozbudowanych opcji musimy liczyć się z opłatami. Poza analizą narzędzie dostarcza szereg możliwości jak prowadzenie remarketingu, reklam kontekstowych AdWords itp. W wszystko jest w jednym miejscu wraz z informacją zwrotną dotyczącą efektywności podjętych działań w czasie. Prócz suchych danych GA prezentuje wyniki w formie graficznej w postaci wykresów różnego typu. Dzięki temu informacje są bardziej czytelne.

Google Analytics

Koszty pozycjonowania z Google Analitycs

Korzystając poprawnie i wyczerpująco z Google Analitycs można znacząco obniżyć koszty reklam, pozycjonowania. Głównie dzięki contentowi celowanemu można ograniczyć marketing do reklamy podtrzymującej. Mimo wszystko trudno będąc laikiem swobodnie radzić sobie ze wspomnianym narzędziem. Ilość danych może nas przytłoczyć, co więcej trzeba umieć wysnuć odpowiednie wnioski wytyczające aktualizację strategii SEO. Warto wspomnieć iż GA pośrednio dostarcza danych o skuteczności kampanii prowadzonych w social mediach. Z każdym dniem GA jest rozbudowywany i daje szersze możliwości wykorzystania w SEO.

Nie tylko Google Analytics

Dodać należy że Google Analitycs to tylko jedno z wielu narzędzi dedykowanych SEO. Prócz niego przyda się skorzystać z analizy konkurencji poprzez UpCitySEO. Do testowania prędkości funkcjonowania witryny posłuży Page Speed Insight. Chcąc sprawdzić co można zoptymalizować na stronie warto przetestować serwis narzędziem SEOsite checkup. Jak widać narzędzi dla pozycjonerów jest wiele, z jakiego skorzystamy i na ile będzie ono pomocne zależy głównie od  posiadanej wiedzy i doświadczenia w obszarze SEO.